Články, informácie, tipy a triky

Povinnosti eshopu – na čo nezabudnúť

povinnosti eshopu

Ak chcete mať istotu, že Váš eshop je 100% „košér“, určite by ste nemali podceniť nasledovný 12 bodový zoznam.

Povinnosti vyplývajú zo zákona číslo102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

  1. spresnenie informačných povinností predávajúceho pred uzavretím zmluvy na diaľku,
  2. predávajúci musí kupujúcemu poskytnúť formulár na odstúpenie od zmluvy,
  3. formulár na poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy,
  4. povinnosť bezprostredne pred odoslaním objednávky opakovanie upozorniť spotrebiteľa,
  5. oboznámenie spotrebiteľa o jeho povinnosti zaplatiť cenu tlačidlom „objednávka s povinnosťou platby“,
  6. povinnosť predávajúceho poskytnúť spotrebiteľovi bezodkladne po uzavretí zmluvy potvrdenie o jej uzavretí,
  7. nová lehota na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu,
  8. spôsoby uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy,
  9. pri odstúpení od zmluvy predávajúci uhradí spotrebiteľovi len najlacnejší spôsob prepravy,
  10. zakazujú sa vopred označené políčka v návrhu zmluvy alebo objednávky,
  11. zákaz telefónneho čísla predávajúceho so zvýšenou tarifou a účtovania dodatočných nákladov spojených s vybraným spôsobom platby,
  12. predávajúci je povinný pri zamietnutí reklamácie poskytnúť spotrebiteľovi odborný posudok.

Ak si necháte zhotoviť eshop u nás v rámci ponuky za 999€, všetky náležitosti budete mať zapracované.

Zdroj informácií: Portál podnikajte.sk

V kategórii: Ako na to ?