Klasický affiliate vs preposielanie objednávok
V tomto článku Vám chceme priblížiť hlavný rozdiel medzi klasickou affiliate propagáciou produktov a preposielaním objednávok s ďalšími výhodami, ktoré môžete realizovať cez náš portál. Ak ste sú Vám pojmy ako affiliate alebo preposielanie objednávok známe, zrejme poznáte obe možnosti (čiastočne) pasívneho zisku. Povedzme si však o hlavných rozdieloch medzi oboma možnosťami.
1. Affiliate web
Pre klasickú affiliate spoluprácu nemusíte mať eshop, stačí web / blog / samozrejme prípadne aj eshop s umiestneným partnerským odkazom buď v rámci hypertextového odkazu alebo v reklamnom banneri. Kliknutia cez Váš reklamný banner, ktoré vedú ku konverzii (objednávke nejakého produktu) z partnerského eshopu Vám prinesú províziu.
Hlavnou výhodou affilate webu je pomerne nízka obstarávacia cena, nakoľko pre takúto propagáciu nieje nutné vlastniť eshop.
2. Eshop s preposielaním objednávok
Nakoľko je potrebný eshop, môže niekoho odradiť vyššia investícia do jeho zhotovenia. Okrem tejto nevýhody Vám eshop s preposielaním objednávok prináša množstvo výhod.
Za hlavnú výhodu považujeme možnosť kedykoľvek v budúcnosti (v prípade, že sa Vám predaj rozbehne viac než čakáte) zmeniť spôsob spolupráce s dodávateľom a presedlať na klasický veľkoobchodný odber, pri ktorom bude cenotvorba len vo Vašich rukách.
Klasický príklad: Jozef si chce založiť eshop, no nieje si istý investícou do konkrétneho druhu sortimentu. Preto Jozef zvolí preposielanie objednávok, pri ktorom si s minimálnym rizikom odtestuje predajnosť daného sortimentu.
Časom Jozef získa dobrý prehľad o tom, ktorá časť sortimentu ide najviac na odbyt. Produkty, ktoré praxou vyselektuje následne objedná u dodávateľa na sklad s patričnou veľkoobchodnou zľavou, nakoľko vie, že ich určite predá. Samozrejme takto zadovážené produkty Jozef predá s maržou, ktorú si sám určí, nebude teda odkázaný už len na províziu dodávateľa. Ostatný sortiment môže Jozef predávať naďalej formou preposielania objednávok.
Týmto spôsobom dokáže Jozef predávať tovar, ktorý reálne nemá a využívať všetky výhody predaja cez eshop, nie len províziu zo sprostredkovania.
Ďalšie výhody predaja cez systém AffilNET:
- možnosť jednoducho rozšíriť sortiment v už zabehnutom eshope
- obchodná platforma nielen pre preposielanie objednávok ale aj pre veľkoobchod
- možnosť predaja formou dropshippingu
- predaj cez eshop je dlhodobejší / budujete zákazníkov, predaj cez affiliate web je skôr jednorázový
- možnosť predaja viacerých aj zdanlivo navzájom nesúvisiacich produktov bez nutnosti vytvárať tematické eshopy
Ak uvažujete o vlastnom eshope s preposielaním objednávok, neváhajte sa na nás obrátiť. Okrem sprostredkovania správnych doávateľov Vám dokážeme aj eshop s preposielaním objednávok, dropshippingom, resp. klasickým predajom.
V kategórii: Ako na to ?, Marketing všeobecne