Články, informácie, tipy a triky

Prečo pripravovať vlastné popisy produktov ?

copywriting

Za pomoci systému AffilNET môžete pomerne rýchlo začať predávať. Hlavné zrýchlenie spočíva v importe už pripravených popisov produktov od dodávateľa.

V tomto článku vám priblížime prečo je vhodné tieto popisy nahradiť vlastnými a ako si ich pripraviť.

Ako vyzerá dobre napísaný popis produktu ?

Tak, aby zacielil na skupinu potenciálnych zákazníkov a zároveň poskytol o tovare dostatok potrebných informácií. Tak, aby si návštevník eshopu nemusel získavať informácie o produkte niekde inde – napríklad u konkurencie. Tým pádom by ste zákazníka s najväčšou pravdepodobnosťou stratili.

Okrem cielenia na zákazníka by mal byť popis zacielený aj na vyhľadávač, teda na zákazníkov, ktorí daný produkt vyhľadávajú napríklad cez Google.

Popisy produktov a SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)

seo

Z hľadiska optimalizácie je mimoriadne dôležité, aby boli popisy produktov originálne. Vyhľadávací robot stránky s duplicitným obsahom (rovnakými popismi) zoradzuje nasledovne.

Stránka, ktorá daný text uverejnila ako prvá bude vo výsledkoch zobrazovaná na lepšej priečke ako stránka, ktorá text len kopíruje.

Hlavným kľúčovým slovom, na ktoré je vhodné popis optimalizovať by mal byť názov výrobku v tvare, v akom ho zákazníci hľadajú. Pre zistenie štatistiky vyhľadávania kľúčových slov môžete použiť nástroj, ktorý je súčasťou Google AdWords.

Miesta, na ktorých je vhodné hlavné kľúčové slovo používať:

  • názov produktu
  • titulka stránky (väčšinou je automaticky generovaná z názvu produktu)
  • slovná url adresa stránky (taktiež ju väčšinou automaticky generuje eshop)
  • názov obrázkov pri produkte
  • alternatívny názov obrázkov
  • nadpisy a zvýraznený text v samotnom popise produktu
  • samotný text popisu produktu

Okrem samotného originálneho názvu produktu nezabudnite uvádzať tiež názov výrobcu. To isté platí aj v prípade, ak sa má produkt zobrazovať v porovnávačoch cien.

Čo získate vďaka kvalitným popisom produktov

Dobre napísané popisy produktov sú viac, ako len informácie o výrobku, ktorý chcete predať. Vďaka nim sa z potenciálnych klientov môžu stať skutoční klienti. Ak napíšete popis produktu, ktorý dokáže zaujať, odlíši Vás od konkurencie a poskytne relevantné informácie, zákazník bude spokojný. A samozrejme, uprednostní Váš eshop pred tým konkurenčným.

Na škodu však nie je aj kvalitný blog, ktorý bude súčasťou eshopu. Vďaka nemu si dokážete s klientom vybudovať dlhodobejší vzťah. A to tak, že v blogu budete poskytovať informácie práve o produktoch, ktoré predávate.

Naučte zákazníkov, ako s produktom pracovať, ako ho využívať, či ako z neho vyťažiť čo najviac. Predstavte mu jeho výhody a oboznámte ho s dôvodmi, prečo by si mal vybrať práve Vás a Vaše produkty. Samozrejme, opäť úplne pravdivo a bez prikrášľovania!

Tipy pre tvorbu popisov produktov:

  • Aj do popisov produktov patria kľúčové slová. Uveďme si príklad. V eshope ponúkate detský vianočný sveter so sobom a detský vianočný sveter s ľadovým medveďom. Do popisu produktu nestačí napísať, že ponúkate krásny detský vianočný sveter. Treba sa zamerať i na kľúčové slová a jednotlivé typy svetrov od seba rozlíšiť! V tomto prípade teda do popisu patria aj slová „so sobom“ a „s ľadovým medveďom“. Jednoducho kľúčové slová, ktoré sú pre konkrétny typ produktu relevantné.
  • Pozor na správny názov produktu.V snahe byť iní a odlišní sa niektorí predajcovia uchýlia k trošku zvláštne tvoreným, až abstraktným popisom a názvom produktov. Často tým však narobia viac škody ako úžitku. Napríklad názov produktu „Rozkvitnutá lúka“ pre posteľné obliečky s motívom lúčnych kvetov, asi nie je najšťastnejší. Zákazník takýto produkt len ťažko nájde. Názov produktu teda musí produkt jasne pomenovať!
  • Vytvárajte si vlastné popisy produktov. Nekopírujte ich od konkurencie. Určite viete o svojich produktoch poskytnúť potrebné informácie aj sami.
  • Samozrejme, aj pri popisoch produktov platí, že musia byť napísané spisovne a bez gramatických chýb. Tie zákazníkov môžu odradiť.
  • V popisoch sa neuchyľujte k siahodlhým „litániám“, ktoré nikto nebude čítať. Vecné a pre zákazníka potrebné informácie sú základom dobrého popisu.
  • Poskytnite všetky potrebné informácie. O zložení, použití, či vlastnostiach produktu.
  • Aj v popise produktu je vhodné text rozčleniť a dôležité informácie zvýrazniť.

Popis produktu píšte vždy úprimne a bez zavádzania. Ak poskytnete nepravdivé informácie, zákazníkom sa to páčiť nebude. Nepreháňajte a neprisudzujte produktu vlastnosti, ktoré nemá! Po jeho kúpe by bol zákazník sklamaný a o negatívne recenzie zrejme nestojíte.

Odpoveď na otázku, prečo mať vlastné originálne popisy produktov je teda zrejmá. Vďaka nim je produkt lepšie „viditeľný“ nielen pre vyhľadávače, ale tiež pre samotných zákazníkov.

V kategórii: Marketing všeobecne